Strašidelná věž
Hra slouží k procvičování jednoho z hlavních principů věžových koncovek. Ve věžových koncovkách věž nejlépe působí na pěšce zezadu - na své pěšce (jako podpora) i na soupeřovy (jako útok).
Příběh:
Ve věži našeho hradu straší! Malí pěšáčci si přišli hrát, ale naše strašidelná věžka jim chce jejich hraní překazit. Věž chce na každého pěšce bafnout pěkně zezadu. Nebude pěšce brát, stačí když je zezadu napadne a vyleká. Vyznačte cestu strašidelné věžky, jak za co nejméně tahů vyleká zezadu všechny pěšce, pěkně jednoho po druhém.
Rozvíjené schopnosti:
Zásady věžových koncovek, věž za pěšce.
Obtížnost:
Pro mírně až středně pokročilé v rámci názorné výuky základních principů věžových koncovek.
Diagram 1: Strašidelná věž
Najděte cestu bílé strašidelné věžky, jak za co nejméně tahů vyleká zezadu všechny černé pěšce, pěkně jednoho po druhém.
Za kolik tahů vyleká všechny pěšce?
Řešení:
?????
Diagram 2: Strašidelná věž
Najděte cestu černé strašidelné věžky, jak za co nejméně tahů vyleká zezadu všechny bílé pěšce.
Vyznačte cestu černé strašidelné věžky. Za kolik tahů vyleká všechny pěšce?
Řešení:
?????
Zpět
Šachové testy:
(připravujeme)
Dozvědět se víc o hře Strašidelná věž:
M.Beil: Šachová cvičebnice 6. díl, 32. lekce (strana 40)
Související témata:
Kreslení s figurkami
Cesta mezi figurkami
V královské síni
Svázaná armáda
Sběratel cenných předmětů
Běžecké závody pěšců
Na cestách s vidličkou
Malí nebezpeční bojovníci
Cestička pro krále Jedlíka
Vládce šachových kombinací
Dobývání tajemného hradu
Nejdůležitější pole
Kam umístíte krále?
Procvičování zásad zahájení
Rychlejší vyhraje
Pěšcové souboje
Tři zámky na cestě k vítězství
Stavitelé mostů
Střelec nebo jezdec?
Střelecké závody
O krále ochránců přírody
Jezdec dobyvatel
Věžové manévry
Mudrc šachových zahájení
Konec nebo začátek
Která figurka chybí
Král v bezpečí
Doplňování cvičení s jezdcem
Ostatní, Šachové hry - pro zajímavost
Odkazy:
Šachový svaz České republiky
Projekt Šachy do škol
Šachopedie
Zpět
(autor: Martin Beil, stav: připomínkování)