Svázaná armáda
Hra na pochopení principu vazby. Děti hledají taková pole, odkud věž a střelec vytvářejí co nejvíce vazeb.
Příběh:
Do tábora černých figurek vnikli dva bílí hrdinové. Snaží se pevně svázat své nepřátele tak, aby se nemohli ani pohnout. Domalujte do mapky tábořiště jednu věž a jednoho střelce tak, abyste co nejvíce černých jezdců a pěšců přivázali k černým králům.
Rozvíjené schopnosti:
Působnost figur, vazby, sloupce, řady, diagonály.
Obtížnost:
Vhodné pro začátečníky, kteří už zvládají pohyb figur. Užitečná je také schopnost počítat.
Diagram 1: Svázaná armáda
Domalujte do mapky tábořiště jednu věž a jednoho střelce tak, abyste co nejvíce černých jezdců a pěšců přivázali k černým králům. Černé figurky vás nemohou sebrat.
Vytvořte co nejvíce vazeb!
Kolik vojáků jste dokázali svázat?
Řešení:
?????
Zpět
Šachové testy:
(připravujeme)
Dozvědět se víc o hře Svázaná armáda:
M.Beil: Šachová cvičebnice 2. díl, 7. lekce (strana 38)
Související témata:
Kreslení s figurkami
Cesta mezi figurkami
V královské síni
Sběratel cenných předmětů
Běžecké závody pěšců
Na cestách s vidličkou
Malí nebezpeční bojovníci
Cestička pro krále Jedlíka
Vládce šachových kombinací
Dobývání tajemného hradu
Nejdůležitější pole
Kam umístíte krále?
Procvičování zásad zahájení
Rychlejší vyhraje
Pěšcové souboje
Tři zámky na cestě k vítězství
Stavitelé mostů
Strašidelná věž
Střelec nebo jezdec?
Střelecké závody
O krále ochránců přírody
Jezdec dobyvatel
Věžové manévry
Mudrc šachových zahájení
Konec nebo začátek
Která figurka chybí
Král v bezpečí
Doplňování cvičení s jezdcem
Ostatní, Šachové hry - pro zajímavost
Odkazy:
Šachový svaz České republiky
Projekt Šachy do škol
Šachopedie
Zpět
(autor: Martin Beil, stav: připomínkování)