Rychlejší vyhraje
Hra založená na rychlosti manévrování jednotlivými figurami. Vytváření cvičení je jednoduché a pokud máme ve skupince děti, které baví počítání, může být cvičení vhodné i opakovaně.
Příběh:
Bílé a černé figury se potkaly na cvičišti a budou spolu závodit! Nejdříve králové, potom věže. Naše figury za úkol oběhnout všechny vlaječky. Na každou vlaječku se stačí postavit a zase můžete jít dál. Na kameny se vstoupit nesmí. Kdo bude rychlejší a za kolik tahů stihne oběhnout všechny vlaječky?
Rozvíjené schopnosti:
Manévry jednotlivými figurami, propočet tahů, počítání.
Obtížnost:
Vhodné pro starší mírně pokročilé děti, anebo přímo pro středně pokročilé.
Diagram 1: Závod králů
Na tomto diagramu mají králové za úkol oběhnout všechny vlaječky. Na každou vlaječku se stačí postavit a zase můžete jít dál.
Kdo to zvládne rychleji? A za kolik tahů to bude?
Řešení:
?????
Diagram 2: Závod věží
V další pozici budou obíhat vlaječky naše věže. Na každou vlaječku se jenom postavíme a zase jdeme dál. Kameny jsou zase jako překážky.
Která věž to zvládne rychleji? A za kolik tahů to bude?
Řešení:
?????
Zpět
Šachové testy:
(připravujeme)
Dozvědět se víc o hře Rychlejší vyhraje:
M.Beil: Šachová cvičebnice 5. díl, 27. lekce (strana 50)
Související témata:
Kreslení s figurkami
Cesta mezi figurkami
V královské síni
Svázaná armáda
Sběratel cenných předmětů
Běžecké závody pěšců
Na cestách s vidličkou
Malí nebezpeční bojovníci
Cestička pro krále Jedlíka
Vládce šachových kombinací
Dobývání tajemného hradu
Nejdůležitější pole
Kam umístíte krále?
Procvičování zásad zahájení
Pěšcové souboje
Tři zámky na cestě k vítězství
Stavitelé mostů
Strašidelná věž
Střelec nebo jezdec?
Střelecké závody
O krále ochránců přírody
Jezdec dobyvatel
Věžové manévry
Mudrc šachových zahájení
Konec nebo začátek
Která figurka chybí
Král v bezpečí
Doplňování cvičení s jezdcem
Ostatní, Šachové hry - pro zajímavost
Odkazy:
Šachový svaz České republiky
Projekt Šachy do škol
Šachopedie
Zpět
(autor: Martin Beil, stav: připomínkování)